OGŁOSZENIE
o terminach i zasadach rekrutacji do Zespołu Szkół Muzycznych I i II stopnia w Rudzie Śląskiej
na rok szkolny 2024/2025
Badanie przydatności kandydatów do Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia:
10 - 12 kwietnia 2024 r.
1. Badanie kandydatów do PSM I st. odbywać się będzie w sposób bezpośredni, poprzez indywidualne sprawdzenie predyspozycji kandydata przez komisję powołaną przez dyrektora ZSM.
2. Rodzice/prawni opiekunowie kandydatów zostaną powiadomieni o szczegółowych terminach badania (dzień, godzina).
Egzamin wstępny do Miejskiej Szkoły Muzycznej II stopnia:
11 czerwca 2024 r.
1. Egzamin wstępny do MSM II st. odbywać się będzie w sposób bezpośredni, poprzez indywidualną prezentację przygotowanego programu na instrumencie oraz sprawdzenie wiedzy
z zakresu przedmiotu – kształcenie słuchu. Prezentacja oraz sprawdzian podlegają ocenie, której dokonuje komisja powołana przez dyrektora ZSM.
2. Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły w ciągu 7 dni od zakończenia egzaminów.
3. Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły najpóźniej do dnia 5 sierpnia 2024 r.
Zespół Szkół Muzycznych I i II stopnia w Rudzie Śląskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://zsmruda.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Posiadamy dwa wejścia do budynku dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu znajduje się od strony ulicy Niedurnego i Parkowej. Wejścia do budynku są oznakowane dla osób niepełnosprawnych. Drzwi aluminiowe są duże z uchwytem do otwierania. Istnieje możliwość poruszania się na wózku.
Dostępność korytarzy, schodów i wind
Budynek jest 4 kondygnacyjny, W budynku, po wejściu znajduje się korytarz, który daje możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim. Winda dostępna jest na końcu ciągu korytażowego.
Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku
Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych i sposób korzystania z nich
Na przeciwko budynku, wzdłuż ulicy Niedurnego znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych ogólnodostępne.
Wstęp z psem asystującym
Informujemy, że na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Tłumacz języka migowego
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.
Podstawowe informacje o przetwarzaniu danych:
Informacje o BIP
Biuletyn Informacji Publicznej został stworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej w postaci elektronicznej strony www. Na stronie BIP opublikowane są artykuły usystematyzowane wg "Menu Podmiotowego" oraz "Przedmiotowego".
Dostęp do BIP możliwy jest przez:
Nawigacja po stronie BIP
Nawigacja na stronach Biuletynu Informacji Publicznej odbywa się za pośrednictwem aktywnego „Menu”. Klikając w jeden z aktywnych odnośników „Menu przedmiotowego”, „Menu Podmiotowego” bądź "Menu Górnego" użytkownik przechodzi do poszczególnych kategorii przypisanych do wskazanego elementu „Menu”. Na podobnych zasadach odbywa się przemieszczanie po artykułach zawartych w poszczególnych kategoriach. "Wyszukiwarka" BIP jest elementem strony umożliwiającym wyszukiwanie treści merytorycznej biuletynu czyli tekstu znajdującego się na stronie. Umożliwia ona również wyszukiwanie tekstu w wszystkich plikach zamieszczonych na stronie. Jeżeli system odnajdzie w bazach szukane słowo lub frazę wyświetli tytuł artykułu/dokumentu i fragment treści oraz przyporządkowanie artykułu/dokumentu do właściwej sekcji/kategorii. Element "najczęściej czytane" pozwala użytkownikowi przejść w szybki sposób do informacji które są najczęściej czytane na stronie przez odwiedzających BIP. Klikając w tytuł artykułu/dokumentu użytkownik zostanie przeniesiony do właściwego miejsca na stronie. Na stronę główną Biuletynu użytkownik przenosi się przez odnośnik „Strona główna” - dostępny z każdego poziomu Biuletynu. Na stronę główną Biuletynu użytkownik przenosi się poprzez odnośnik zawarty w logo BIP
Menu strony
Elementy strony
W przypadku gdy informacje są udostępniane w postaci oddzielnych plików w formacie MS Office (*.doc), Adobe Acrobat (*pdf), Open Office (*odt) lub spakowanych archiwów z rozszerzeniem (*zip) jako publikacje złożone są umieszczane w tabeli poniżej danego artykułu z możliwością pobrania dokumentów lub pod wskazanym adresem.